Friday, March 23, 2012

Today

Gårsdagens: Skjorte Cubus // Bukse Gina // Sko HM // Leppestift Mac
Nå kjenner jeg tålmodigheten og positiviteten min holder på å renne ut. Spesielt etter utallige Facebook-bilder av nydelige frokoster ute i solsteken, eller oppdateringer fra hovedstadsbloggerne som lovpriser solen som atter en gang har funnet veien til gamlebyen og favorittstedet mitt. Jeg hadde funnet "mitt sted" da jeg kom til Oslo for snart 4 år siden. Tror det er få som er så forelsket i den byen som det jeg er, og ble, første gang jeg møtte den.

Første dag i Oslo startet jeg ved å dra flyttelasset mitt av toget for så å ende opp utenfor Oslo S, og stå og se utover byen jeg aldri tidligere hadde besøkt. Herregud så modig jeg egentlig er! Independent woman ftw! haha. Dette var hvertfall første dagen i en rekke av solfylte og nydelige dager. Åh, jeg skulle nesten ønske jeg kunne tatt dere med på en reprise av tiden min i Oslo. Det hadde vært en fin gave å gi til noen det! Her i Trondheim derimot, er det bare regnregnregn. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg kan telle på en hand hvor mange hele soldager jeg kan huske at vi har hatt dette året. Likevel er Trondheim sjarmerende på sitt eget vis. Når det bare er sol her så er byen så bildeskjønn og vakker som få, og i tillegg huser den masse fantastiske mennesker. Trondhem har jo selvsagt også ting man kan savne i Oslo, som utelivet hvor alle utestedene er proppet fulle av mennesker hver helg, og det at det stort sett er gåavstand til alt i sentrum, men likevel var det Oslo som ble min første, og største forelskelse. Oslove, i miss you.

Nå skal vi ut i regnet for å handle inn til en skikkelig spisekveld. Vi skal ha mangfoldige ovnsbakte potetbåter(omnomnom!), noe godt til, brus, chips og godis. I dag er nemlig spis-hva-du-vil-dag.

No comments: